Infiltrațiile cu corticosteroizi

Infiltratiile cu corticosteroizi pot ajuta la scăderea inflamației și a durerii din zone specifice ale corpului. Cel mai frecvent sunt folosite la nivel articular: umăr, genunchi, șold, cot, pumn și coloană.

Afecțiuni ce pot beneficia de astfel de injecții:

• Bursite;
  • Guta;
  • Artroza;
  • Artrita psoriazica;
  • Tendinite.

Riscurile infiltrațiilor cu corticosteroizi

Infiltratiile cu corticosteroizi sunt utilizate frecvent de către medicii ortopezi în diferite patologii cu rezultate foarte bune, dar noile studii scot în evidența numeroase riscuri și complicații în cazul utilizării abuzive a acestei tehnici.

De aceea, se recomandă maxim 2 injecții în aceeași articulație.

Din aceste riscuri asociate folosirii tratamentului local cu corticosteroizi putem aminti urmatoarele:

• Leziuni ale cartilajului;
  • Osteonecroza;
  • Fracturi subcondrale;
  • Progresia rapidă a artrozei;
  • Leziuni tendonoase;
  • Creștere temporară a glicemiei.

Mod de administrare a infiltrațiilor cu corticosteroizi

Este o tehnică rapidă, noninvazivă. Se efectuează în cabinetul medicului ortoped.

Infiltrațiile cu corticosteroizi se pot utiliza împreună cu un anestezic local, pentru asigura o dispariție rapidă a durerii locale. Durata procedurii este de doar câteva minute.

Rezultatele infiltrațiilor cu corticosteroizi depind în primul rând de tipul afecțiunii pentru care au fost indicate. După efectuarea procedurii, pacientul poate resimți o ușoară durere sau inflamație ce poate dura până la 48 de ore, iar după durere și inflamația scad progresiv cu efecte ce pot ajunge și la câteva luni.