Chistul Baker

Chistul-Baker

Chistul Baker

Ce este chistul Baker

Chistul Baker este o pungă plină cu lichid ce apare în regiunea posterioară a genunchiului și care cauzează discomfort și durere la flexia și extensia completă a genunchiului.

Cauze

Țesutul sinovial de la nivelul genunchiului secretă lichidul sinovial, ce are rol în lubrefierea articulației și hrănirea cartilajului articular. În cazul unor afecțiuni ale genunchiului (artroza, leziuni de menisc sau cartilaj), lichidul sinovial este secretat în exces ducând la creșterea presiunii articulare și apariția unei hernia prin care lichidul sinovial extravazează în regiunea posterioară a genunchului, ducând la apariția chistului Baker.

Simptome

Chistul Baker nu cauzează întotdeauna dureri și poate rămâne neobservat pentru o perioadă lungă de timp.

• Durere la flexia și extensia genunchiului;
  • Rigiditate și pierdere a mobilității genunchiului;
  • Edem (umflătură) în regiunea posterioară a genunchiului.

Simptomele se pot acutiza în urma eforturilor fizice prelungite, sau perioadelor lungi de ortostatism.

Frecvent, chistul Baker este diagnosticat în urma unui examen clinic.

Pentru a obține mai multe informații și pentru a exclude alte afecțiuni, pot fi recomandate următoarele investigații:

• Radiografie de genunchi în incidență față și profil;
  • Ecografie;
  • Rezonanta magnetică nucleară (R.M.N.).

Tratament

În unele cazuri, chistul Baker poate dispărea de la sine. În cazul simptomelor moderate se recomandă evitarea activităților ce cauzează simptomatologia specifică.

Totuși în cazul unui chist voluminos se recomandă tratamentul medicamentos sau chirurgical.

1. Medicamentos

• Antiinflamatorii nesteroidiene;
  • Infiltra’ii cu corticosteroizi – pot reduce inflamația și scaderea volumului chistului;
  • Fiziokinetoterapia – pentru întărirea musculaturii periarticulare și ppstrarea mobilității articulare.

1. Chirurgical

• Aspirația chistului – utilizând un ac, se poate drena conținutul lichidian al chistului sub eco-ghidaj;
  • Tratarea afecțiunilor ce cauzează apariția chistului – ex: tratarea leziunilor de menisc;
  • Excizia chistului – se poate efectua atât artroscopic, cât și clasic deschis.