Cum ne pregătim pentru operația de protezare a șoldului

Cum ne pregătim pentru operația de protezare a șoldului

Artroplastia totală de Șold sau protezarea șoldului este o procedură chirurgicală în care o articulație a șoldului deteriorată este înlocuită cu o proteză artificială. Procedura implică îndepărtarea porțiunilor deteriorate și înlocuirea lor cu proteză.

Înlocuirea totală a șoldului este de obicei recomandată persoanelor cu artroză severă sau alte afecțiuni ce provoacă durere, rigiditate și mobilitate limitată.

Ca în cazul oricărei intervenții chirurgicale, există riscuri asociate cu operația de protezare totală a șoldului, inclusiv infecții, tromboze venoase, leziuni ale nervilor, etc. Cu toate acestea, rata de succes este ridicată și este considerată sigură și eficientă pentru majoritatea pacienților.

Pregătirea pentru acest tip de intervenție este un pas important în asigurarea unei proceduri și a unei recuperări de succes. Medicul ortoped curant îți va evalua starea generală de sănătate și va va oferi instrucțiuni și recomandări importante de urmat înainte și după operație.

Este important să iei măsuri pentru a-ți optimiza starea generală înainte de operatie. Aceste măsuri pot include: menținerea unei alimentații sănătoase, exerciții fizice regulate, renunțarea la fumat, etc.

Pregătește-ți casa. După operație pot fi necesare anumite modificări pentru a-ți facilita deplasarea și efectuarea activităților zilnice.

Aceasta poate include: îndepărtarea covoarelor sau aranjarea mobilierului pentru a oferi un spațiu amplu pentru dispozitivele de mers cum ar fi cadrul sau cârjele.

În plus față de pașii mentionați, există și alte lucruri pe care le poți face pentru a te pregăti pentru operația de înlocuire a șoldului:

• Scăderea ponderală. Dacă ești supraponderal, pierdera în greutate înainte de operație poate ajuta la reducerea stresului asupra noului șold și la îmbunătățirea sănătății generale:
  • Înainte de intervenția chirurgicală, poate fi necesară ajustarea sau intreruperea medicației anticoagulante, care poate crește riscul de sângerare intraoperatorie;
  • Lucrările dentare. Infecțiile dentare pot crește riscul de infecție după protezarea șoldului;
  • După operație nu este permis condusul pentru o perioadă de 6-8 săptămâni. Aranjează transportul către și de la spital pentru externare, cât și pentru controalele periodice.

Este important să urmărești cu atenție recomandările medicului curant în săptămânile premergătoare intervenției chirurgicale pentru a asigura cel mai bun rezultat posibi. Luând măsurile pentru a te pregăti pentru această intervenție, îți poți crește șansele de recuperare fără probleme.