Complicațiile postoperatorii în cazul reinserției coafei rotatorilor

Complicațiile-postoperatorii-în-cazul-reinserției-coafei-rotatorilor

Complicațiile postoperatorii în cazul reinserției coafei rotatorilor

Chirurgia coafei rotatorilor este considerată în general sigură și eficientă, cu o rată mare de succes și un risc scazut de complicații.

Cu toate acestea, ca și în cazul oricărei intervenții chirurgicale, există riscuri potențiale și complicații asociate cu procedura, care ar trebui discutate cu medicul chirurg înainte de operație.

• Infecția. Orice intervenție chirurgicală prezintă un risc de infecție, care poate întârzia vindecarea și poate provoca complicații ulterioare. Medicul chirurg va lua măsuri pentru a minimiza acest risc, cum ar fi administrarea de antibiotice.
  • Leziuni nervoase. Nervii din zona umărului pot fi afectați în timpul intervenției chirurgicale, ceea ce poate duce la slăbiciune, amorțeală sau furnicături la nivelul brațului sau mâinii.
  • Rigiditate la nivelul umărului. După operație este obișnuit să aveți o anumită rigiditate și o gamă limitată a mișcărilor. Acest lucru poate fi abordat prin proceduri de recuperare, dar în anumite cazuri poate fi necesară o noua intervenție chirurgicală.
  • Instabilitatea umărului. În unele cazuri, intervenția chirurgicală poate duce la apariția instabilității umărului.
  • Capsulita adezivă (umărul înghețat)
  • Deteriorarea implantului. Dacă în cazul reparării coafei au fost utilizate ancore, există riscul ca acestea să se desprindă, sa se rupă sau să provoace iritații în țesuturile din jur.
  • Re-ruptura tendoanelor.

În ciuda tuturor variantelor de tratament, este posibil ca unii pacienți să nu obțină o recuperare completă dupa intervenția chirurgicală.

Acest lucru se poate datora unei varietăți de factori, inclusiv severitatea leziunii, vârsta și starea generală a pacientului precum și tehnica chirurgicala utilizată.

Potrivit unui studiu publicat in Journal of Shoulder and Elbow Surgery, rata generala de succes a intervenției chirurgicale adresata patologiei coafei rotatorilor a fost de 81%.

Mai mult decât atât, majoritatea pacienților au prezentat o îmbunătățire semnificativă a durerii, funcției și amplitudinii de mișcare după procedura chirurgicală.

Rata de succes a fost mai mare în cazul pacienților cu leziuni mici și medii ale tendoanelor coafei rotatorii.

Este important să discutați orice îngrijorări pe care le aveți cu medicul chirurg și să urmați îndeaproape toate recomandările pre și postoperatorii pentru a minimiza riscul de apariție al complicațiilor.

Cu o recuperare adecvată, majoritatea pacienților sunt capabili să se reîntoarcă la activitățile obișnuite.

Totuși, este de reținut faptul că nu există chirurgie fără riscuri și fără complicații!