Recuperarea după operația de sutură de menisc

Recuperarea după operația de sutură de menisc

Recuperarea după sutura meniscului, reprezintă o parte importantă în procesul de vindecare și presupune o combinație de exerciții și terapie fizică. Scopul recuperării este de a ajuta pacinetul să își recapete forța și mobilitatea genunchiului afectat și de a preveni formarea de țesut cicatriceal și apariția altor complicații.

Programul specific de recuperare poate dura de la câteva săptămâni până la câteva luni și va varia în funcție de nevoile individuale ale pacientului și de amploarea leziunii meniscului.

Dacă înca n-a avut loc intervenția chirurgicală îți recomand să citești articolul: Cum ne pregătim pentru operația de sutură de menisc?.

• Dupa operație, pacientul va trebui să se odihnească și să protejeze genunchiul pentru a îi permite să se vindece. Cârjele sau o orteză pentru genunchi pot fi necesare pentru o perioadă de timp.
  • Gheață și poziție proclivp. Pentru a reduce umflătura și durerea, este recomandată aplicarea de gheață local, iar piciorul să fie ridicat (pe o pernă).
  • Controlul durerii. Durerea este un efect secundar frecvent în cazul protezării genunchiului. Echipa medicală va lucra cu tine pentru a gestiona durerea folosind medicamente sau alte tehnici cum ar fi terapia cu gheață sau căldură.
  • În majoritatea cazurilor, pacientului îi este recomandat să lucreze cu un kinetoterapeut, pentru a îl ghida în procesul de recuperare și pentru a se asigura că exercițiile sunt efectuate corect.
  • Exerciții pentru mobilitate. Imediat postoperator, pacientul poate începe exerciții ușoare de mișcare pentru a îmbunătăți flexibilitatea și a preveni rigiditatea.
  • Exerciții pentru întărirea musculaturii. Odată ce este obținută o mobilitate normală a genunchiului, pacientul poate începe un program de exerciții de intarire a musculaturii din jurul articulației genunchiului.
  • Exerciții de echilibru si coordonare. Sunt recomandate pentru a ajuta la prevenirea leziunilor viitoare și la îmbunătățirea funcției generale a genunchiului.
  • Revenirea treptată la activități. Pe măsură ce genunchiul se vindecă și stabilitatea și mobilitatea se îmbunătățesc, pacientul poate începe treptat să revină la activități normale, cum ar fi mersul pe jos, alergarea și practicarea diverselor activități sportive.

Este important să urmezi cu atenție programul de fiziokinetoterapie și să ai răbdare cu procesul de recuperare. În funcție de amploarea leziunii, poate dura de la câteva săptămâni până la câteva luni pentru a recăpata forța și mobilitatea completă a genunchiului.

Ține legătura și cu cu medicul ortoped care te-a operat pnetru a-l informa desre pe evoluția recuperării.

Cu toate acestea, cu îngrijire și recuperare corespunzătoare, mulți pacienți sunt capabili să se recupereze complet și să revină la activitățile normale.