Bursita de cot

Bursita-de-cot

Bursita de cot

Bursita cotului, cunoscută și sub denumirea de bursită olecraniană, este o afecțiune medicală caracterizată prin inflamarea și umflarea bursei, care este situată în partea din spate a cotului.

Bursa este un mic sac, care ajută la reducerea frecării, permițând o mișcare lină.

Cauzele bursitei de cot

• Traumatisme – o lovitură directă sau presiunea repetitivă asupra citului pot provoca inflamarea bursei. Acest lucru poate rezulta din activități precum sprijinirea pe cot pentru perioade lungi de timp, lovirea frecventă a cotului sau căderile.
  • Infecții – infecțiile bacteriene pot duce la apariția bursitei de cot, deși această cauză este mai puțin frecventă. În cazurile de infecție, zona devine roșie, caldă și dureroasă, iar în cazurile severe pot apărea febra sau frisoanele.
  • Alte afecțiuni medicale – poliartrita reumatoidă sau guta, pot crește riscul de apariție al bursitei de cot

Simptomele acestei afecțiuni

• Umflătură în partea din spate a cotului;
  • Durere și sensibilitate locală;
  • Scăderea progresivă a mobilității articulației cotului;
  • Roșeață și căldură local, în cazul in care bursa se infectează.

1. Tratament Conservator (nechirurgical)

• Repaus: evitarea activităților care agravează starea poate ajuta la reducerea inflamației;
  • Aplicarea de gheață la nivel local;
  • Compresie locală: folosirea unui bandaj compresiv, poate ajuta la reducerea umflăturii;
  • Poziție proclivă a membrului afectat;
  • Administrarea de antiinflamatorii nesteroidiene;
  • Aspirația: în cazul bursitelor infectate se poate recomanda drenarea lichidului infectat de la nivelul bursei, urmat de administrarea de antibiotice;
  • Infiltrații cu corticosteroizi.

1. Tratament Chirurgical

În cazurile severe sau recurente de bursită a cotului care nu răspund la tratamentul conservator, poate fi luată în considerare intervenția chirurgicală, ce presupune îndepărtarea bursei.

Dacă bănuiți că aveți bursită de cot  sau vă confruntați cu dureri și umflături persistente apărute în regiunea posterioară a cotului, este esențial sa consultați un medic ortoped pentru un diagnostic precis și un tratament adecvat.