Cum ne pregătim pentru o operație de protezare articulară?

operație de protezare articulară

Cum ne pregătim pentru o operație de protezare articulară?

Protezarea articulară este o intervenție chirurgicală ce presupune înlocuirea articulației deteriorată sau uzată cu o nouă articulație artificială (proteză) din metal, plastic (polietilenă) sau ceramică.

Scopul protezării articulare este de a ameliora durerea și de a îmbunătăți funcția articulară. Articulațiile supuse cel mai frecvent protezării includ șoldul, genunchiul și umerii.

Pregătirea pentru o intervenție chirurgicală de înlocuire a articulației ar trebui să ia mai mulți pași pentru a asigura cel mai bun rezultat. Acestea includ:

1. Discutarea oricăror afecțiuni medicale sau medicamente cu chirurgul și medicul primar pentru a vă asigura că totul este gestionat corespunzător înainte și după intervenție chirurgicală;
  2. Renunțarea la fumat, dacă este cazul, deoarece fumatul poate împiedica vindecarea și crește riscul de complicații;
  3. Pierderea in greutate daca este necesar, deoarece supraponderabilitatea poate pune un stres suplimentar asupra articulației și poate îngreuna recuperarea;
  4. Dezvoltarea forței musculare și a rezistenței prin exerciții fizice înainte de operație pentru a ajuta la recuperare;
  5. Aranjarea transportului la și de la spital, precum și ajutor în sarcinile zilnice în perioada inițială de recuperare;
  6. Revizuirea instrucțiunilor dinainte de operație date de chirurg și personalul spitalului, cum ar fi cerințele de post și ce trebuie adus la spital;
  7. Discutarea cu chirurgul și echipa de asistență medicală despre tipul de anestezie sau managementul durerii care va fi utilizat în timpul procedurii și perioadei de recuperare;
  8. Revizuirea oricăror instrucțiuni specifice post-operație, cum ar fi kinetoterapie, medicamente și programări de urmărire.

De asemenea, este important să înțelegeți așteptările și riscurile realiste implicate de intervenție chirurgicală și să aveți o bună comunicare cu chirurgul și echipa de asistență medicală.

Dacă este cazul poți citi mai multe despre tiprurile de proteze pentru șold.