Cum ne pregătim pentru sporturile de iarnă astfel încât să prevenim accidentările?

Back to Blog
Prevenirea accidentarilor la ski

Cum ne pregătim pentru sporturile de iarnă astfel încât să prevenim accidentările?

Sezonul rece aduce mult entuziasm în rândul celor pasionați de sporturile de iarnă. Schiatul și snowboardingul sunt unele dintre cele mai apreciate sporturi în acest sezon.

Totuși mulți uită că dacă a trecut o lungă perioadă de când nu au mai efectuat exerciții fizice, organismul va avea nevoie de o perioadă mai lungă pentru a se obișnui cu efortul.

Participanții la sporturile de iarnă trebuie să aibă tot timpul în vedere riscurile existente, iar indiferent de nivelul de experiență accidentele pe pârtie sunt destul de des întâlnite.

Ce ar trebui să facem pentru a preveni accidentările?

  1. Începe antrenamentul fizic din timp pentru a-ți îmbunătăți forța, coordonarea și rezistența.
  2. Investește în echipament de protecție și încălzire adecvată, cum ar fi căști, ochelari, mănuși și haine termice.
  3. Alege sportul potrivit pentru tine în funcție de abilitățile tale și de nivelul de experiență.
  4. Învață tehnicile de baza ale sportului într-un mediu controlat, cum ar fi o clasă sau cu ajutorul unui instructor.
  5. Începe lent și progresează treptata, evitând supraîncărcarea sau riscul de accidentare.

Importanța încălzirii în practicarea sporturilor de iarnă

Încălzirea este importantă în orice sport, inclusiv în sporturile de iarnă. Următoarele activități sunt eficiente pentru încălzire, înainte de a practica sporturile de iarnă:

  • Jogging ușor pentru a încălzi mușchii și a îmbunătăți circulația sangvină;
  • Exerciții de întindere, cum ar fi stretching-ul picioarelor, al spatelui și al coapselor;
  • Exerciții specifice sportului, cum ar fi sărituri ușoare sau rotații ale gleznelor;
  • Jocuri sau exerciții de echilibru pe teren instabil.

Cele mai frecvente accidentări în urma practicării sporturilor de iarnă

Cel mai des întâlnite patologii ortopedice ce pot apărea în urma sporturilor de iarnă:

  • Leziunea ligamentului încrucișat anterior;
  • Leziuni ale meniscului;
  • Leziuni ale ligamentelor colaterale;
  • Fracturi ale membrului superior si inferior;
  • Disjuncții acromio-claviculare;
  • Luxații de umăr.

Ce facem in cazul unei accidentari?

În cazul unei accidentări petrecute în timpul practicării unui sport de iarnă se recomandă vizita cât mai rapidă la medicul ortoped.

Până atunci se recomandă aplicarea protocolului RICE:

  • Rest;
  • Ice;
  • Compression;

Ai grijă de tine. Nu risca accientări serioase care-ți pot afecta calitatea vieții.

Așa cum am discutat în acest articol sunt multe lucruri pe care le poți face pentru a dininua considerabil riscul acicidentări în timpul practiării sporturilor de iarnă.

Dacă ești pasionat de ski, am scris un articol cu sfaturi utile despre cum te poți pregăti de schi ca să nu ai probleme pe pârtie

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to Blog