Chistul sinovial de pumn

Chistul sinovial de pumn

Ce este chistul sinovial de pumn?

Chisturile sinoviale sunt formațiuni necanceroase, ce apar cel mai frecvent de-a lungul tendoanelor sau articulațiilor de la nivelul mâinilor. Ele pot apărea atat la nivelul gleznei și picioarelor, dar și la nivelul coloanei vertebrale. Dimensiunile lor variază, putând ajunge în cazuri severe si la aproximativ 2 centimetrii diametru.

Cauze:

Cauzele apariției chisturilor sinoviale nu sunt cunoscute cu exactitate, dar s-a observat o incidență crescută în cazul persoanelor active. Frecvent sunt asociate micro-traumatismelor repetitive, incidența fiind mai crescută în cazul persoanelor de sex feminin.

Simptome:

• Durere atunci când chistul comprimă structurile vecine
  • Disconfort la mișcarea articulației
  • Slăbiciune musculară
  • Senzație de furnicături, arsuri

Diagnostic:

Chisturile sinoviale sunt diagnosticate cel mai frecvent în urma unui examen clinic. Pentru completarea diagnosticului se utilizează metode imagistice precum radiografia si ecografia, iar in anumite cazuri se poate opta si pentru RMN.

Tratament conservator:

• Imobilizare mâinii în orteză și tratament antiinflamator
  • Infiltrații cu corticosteroizi
  • Evacuarea chistului prin puncție

Tratament chirurgical:

În cazul eșecului tratamentului conservator sau în cazul unei recidive este indicat tratamentul chirurgical. Intervenția chirurgicală se poate efectua atât artroscopic, cât și clasic, deschis și presupune îndepărtarea pereților chistului, lichidului sinovial și reconstrucția capsulei articulare. Chiar și în cazul îndepărtării chirurgicale a unui chist, exista un risc de recidivă de 10-15%.