Sindromul de presiune femuro-patelar

Bursita prepatelară

Sindromul de presiune femuro-patelar

Ce este sindromul de presiune femuro-patelar?

Sindromul de presiune femuro-patelar reprezintă o durere în partea din față a genunchiului, localizată în jurul rotulei.

Este denumit și „genunchiul alergătorului” și în marea majoritate a cazurilor apare la cei ce practică sporturi care implică alergare, sărituri, etc. durerea de genunchi se manifestă adesea la urcat sau coborât scări, alergare și în urma perioadelor prelungite de stat pe scaun.

Simptome

Sindromul de presiune femuro-patelară cauzează o durere surdă în partea anterioară e genunchiului, care poate fi de la intensitate moderată până la foarte severă. Durerea poate fi agravată atunci când:

• Urcați sau coborâți scări;
    • Atunci când îngenuncheați sau faceți o genuflexiune;
    • Atunci când stați cu genunchiul îndoit pentru o perioadă lungă de timp.

Diagnostic

În cadrul examinării inițiale veți fi întrebați despre istoricul afecțiunii, iar medical v-a efectua o serie de teste, pentru a exclude alte afecțiuni ce au semne și simptome asemănătoare. Pentru un diagnostic de certitudine se pot recomanda următoarele investigații:

• Radiografie de genunchi;

• Computer Tomograf;

• R.M.N. genunchi.

Tratament

Prima variantă de tratament în cazul durerii cauzate de sindromul de presiune femuro-patelară este reprezantată de repaus și evitarea mișcărilor și sporturilor ce cauzează acest tip de durere.

Tratamentul conservator (nechirurgical)

• Administrarea de antiinflamatorii nesteroidiene;

• Protocolul R.I.C.E.;

• Fiziokinetoterapie;

• Folosirea unei orteze de genunchi;

• Taping.

Tratamentul chirurgical

În cazul eșecului tratamentului conservator este indicat tratamentul chirurgical.

• Artroscopia de genunchi – presupune introducerea în articulație a unei camera video pentru a inspecta articulația și a trata eventualele leziuni existente.