Bursita

bursita

Bursita

Ce este bursita?

Bursita este o afecțiune inflamatorie care afectează bursele, acei săculeți cu lichid localizați la nivelul zonelor de presiune ale sistemului locomotor, cum ar fi joncțiunile dintre tendon sau proeminențele osoase, ce au rol in amortizarea forțelor si mișcărilor produse la acest nivel.

Localizarea cea mai frecventă a bursitelor este la nivelul umărului, cotului și genunchiului.

Tipuri de bursită:

• Bursita umărului: subacromială sau deltoidiană;
  • Bursita cotului: bursita olecraniană;
  • Bursita calcaneeană;
  • Bursita șoldului;
  • Bursita genunchiului: bursita prepatelară, infrapatelară.

Cauzele bursitei

Bursitele afectează în principal persoanele vârstnice sau persoanele ce practică sport regulat și care implică mișcări repetitive ale unei articulații.

Pe de altă parte bursitele pot apărea și în cazul unei imobilizări prelungite într-o poziție statică facilitând o presiune crescută la nivelul articulațiilor.

Factori de risc:

• Vârsta înaintată;
  • Afecțiuni cronice;
  • Postura incorectă;
  • Mișcări repetitive;
  • Activități sportive.

Simptome

Simptomatologia generală a unei bursite constă în durere de intensitate medie asociată semnelor inflamatorii locale: căldură, roșeață, umflătură, sensibilitate locală etc.

Tratamentul bursitei

Tratamentul bursitei prevede în primă fază repausul, imobilizarea articulației, comprese cu gheață și proceduri de fizioterapie si kinetoterapie.

În stadiile incipiente durerile și inflamația pot să dispară în urma tratamentului medicamentos.

În funcție de severitatea bursitei poate fi necesară administrarea tratamentului antibiotic dacă este cazul unei infecții la nivelul bursei. Infiltrațiile cu corticosteroizi pot reduce inflamația și durerea.

În cazul unei acumulări semnificative de lichid la nivelul bursei, acesta se poate extrage de către medicul curant.

În timp bursita cronică poate avea ca efect lezarea ligamentelor și tendoanelor. În cazuri rare se poate recomanda o intervenție chirurgicală pentru a îndepărta bursa afectată.

Pentru un diagnostic și un plan de tratament corect, programați-vă la o consultație la un medic ortoped!